سرعت تغییرات ایجاد شده در محیط کسب و کار و رقابت رو به تشدید ایجاد شده اقتضاء می کند که طرحی نو در تعاملات فی مابین بین تمامی اعضای فروش و بازاریابی به اجرا درآید بر همین اساس یکی از اصلی ترین ملاحظات تطبیق سیاست­ها و برنامه های بازاریابی با شرایط و مقتضیات جدید کسب و کار می باشد و این مهم محقق نمی­گردد مگر با به اشتراک گذاشتن اطلاعات بازار، تجمیع توانمندی­ها و افزایش هماهنگی ها در همه سطوح، از محصول تا طراحی و اجرای انواع برنامه­های پیشبرد فروش و…  . در جهت نیل به این هدف کمیته مشترک بازاریابی و تجاری سازی طراحی می­گردد که علاوه بر تبادل دائم اطلاعات بازار، متناسب با شرایط بازار مجموعه فعالیت­ های تبلیغاتی محصول را بین یکدیگر طراحی و اجرا نمایند.

 

اهداف

  • تبادل نظر در خصوص طراحی محصولات بر اساس نیازهای بازار منطقه ای / ملی / فراملی
  • برنامه ریزی در جهت طراحی برنامه های ترفیع و پیشبرد فروش اثربخش برای بخش­های مختلف بازار  و محصولات ویژه
  • هماهنگی جهت اجرای سیاست­ های ترفیع فروش استانی
  • برنامه ریزی در جهت شرکت در برنامه های ترفیع و پیشبرد فروش مشترک
  • الگوبرداری (benchmarking )  برنامه های ترفیع فروش
  • اتخاذ تمهیدات و اطلاعات لازم در جهت راه اندازی مسابقات، جوایز، سمینارها، نمایشگاه ها و جلسات مختلف
  • اصلاح و تغییر بسته بندی­ ها و اصلاح قیمت گذاری­ ها متناسب با شرایط بازار
  • تحلیل برنامه های پروموشن و تبلیغاتی رقبا
  • تجزیه و تحلیل محیط دربازاریابی
  • رابطه ما با کشور بازار هدف از نظر سیاسی چگونه است.
  • ساختار اقتصادی آن کشور چیست.
  • فرهنگ و آداب اجتماعی کشور بازار هدف چگونه است.
  • نوع تکنولوژی غالب در کشور بازار هدف چگونه است.
  • قوانین و مقررات حاکم بر آن کشور چیست.
  • اثرات محیط جهانی در آن بازار چگونه است.
  • انواع فایل های مجاز : docx, doc, pdf, jpg, jpge.